Wat te doen bij waterschade ?

Als uw smartphone of tablet in aanraking is gekomen met water en/of andere vloeibare stoffen (vocht), is uitzetten het eerste wat u moet doen (als het toestel al niet zichzelf heeft uitgeschakeld). Hiermee voorkomt u verdere schade. Zet het toestel absoluut niet meer aan, en laadt het toestel ook zeker niet meer op.



Uw toestel moet binnen 24 uur na het contact met water en/of vocht bij ons binnen zijn, zodat we het toestel chemisch kunnen reinigen om corrosie en kalkafzetting aan het PCB (moederbord) te beperken. Geen enkel toestel is waterproof, enkel spatwaterdicht. Ook toestellen met een IP-certificering zijn niet waterproof! Daarom sluit ook elke fabrikant garantie uit bij waterschade, welke IP-certificering hun toestel ook heeft. Droog u toestel met een handdoek af. Droog het toestel NOOIT met een föhn, in een oven, in de zon, op de verwarming, enz, enz.. Leg het toestel ook NIET in rijst, dit is een mythe.



Bij een chemische reining door Heemstede Telecom wordt uw smartphone of tablet volledig uit elkaar gehaald. Wanneer alle onderdelen verwijderd zijn worden ze stuk voor stuk chemische gereinigd. Dan bekijken wij u moederbord onder onze stereoscopische microscoop, en ondernemen we zonodig verdere acties (na overleg met u). Na chemische reiniging monteren wij uw smartphone of tablet en testen wij u toestel grondig. Na overleg met u en uw goedkeuring, gaan we al dan niet over tot het vervangen van eventuele defecte onderdelen. De kosten voor deze waterschade behandeling bedragen €25,- euro incl. montage en BTW. Ongeacht of het toestel wel of niet te redden is. Deze kosten zijn voor de arbeidstijd, apparatuur en chemische middelen. Reparatie duur is 2 a 3 werkdagen (weekenden niet meegeteld).



Bel ons onmiddellijk als u toestel nat is geworden: 023-5291514



Hoe langer u wacht met u toestel naar ons te brengen, hoe kleiner de kans op succes.



Binnen 1 tot 6 uur 90% kans op succes

Na 6 tot 12 uur 80% kans op succes

Langer dan 24 uur 10% kans op succes



Als u het toestel bij ons heeft gebracht, zullen wij het toestel direct volledig demonteren. Daarna zullen we alle onderdelen afzonderlijk in een ultrasoon bad chemisch reinigen. Hierbij word doormiddel van geluidsgolven uit het gehele spectrum u toestel schoon gemaakt. Daarna drogen wij u toestel en monteren u telefoon of tablet weer, hierna testen we het apparaat grondig en komen eventuele defecten boven water. Dan bekijken wij u moederbord onder onze stereoscopische microscoop, en ondernemen we zonodig verdere acties. Waarna we deze na u goedkeuring kunnen vervangen als dat nodig blijkt te zijn.



Garantie



Fabrikanten geven nooit garantie bij waterschade en valschade. Waterschade kan door een reparateur makkelijk geconstateerd worden omdat er in alle mobiele apparaten indicatoren zitten die verkleuren bij aanraking met vocht.



Apple over waterbestendigheid van de iPhone 7 iPhone 8 en iPhone 7 Plus iPhone 8 plus:



“iPhone 7 iPhone 8 en iPhone 7 Plus iPhone 8 plus zijn spat‑, water‑ en stofbestendig en voldoen aan bestendigheidsnorm IP67 volgens IEC-standaard 60529 (getest onder gecontroleerde omstandigheden). Spat‑, water‑ en stofbestendigheid kunnen na verloop van tijd afnemen als gevolg van normale slijtage. Probeer een natte iPhone niet op te laden. Raadpleeg de handleiding voor instructies met betrekking tot reinigen en drogen. Vloeistofschade valt niet onder de garantie.”