Wat te doen bij waterschade ?
Als uw smartphone of tablet in aanraking is gekomen met water en/of andere vloeibare stoffen (vocht), is uitzetten het eerste wat u moet doen (als het toestel al niet zichzelf heeft uitgeschakeld). Hiermee voorkomt u verdere schade. Zet het toestel absoluut niet meer aan, en laadt het toestel ook zeker niet meer op.
Uw toestel moet binnen 24 uur na het contact met water en/of vocht bij ons binnen zijn, zodat we het toestel chemisch kunnen reinigen om corrosie en kalkafzetting aan het PCB (moederbord) te beperken. Geen enkel toestel is waterproof, enkel spatwaterdicht. Ook toestellen met een IP-certificering zijn niet waterproof! Daarom sluit ook elke fabrikant garantie uit bij waterschade, welke IP-certificering hun toestel ook heeft. Droog u toestel met een handdoek af. Droog het toestel NOOIT met een föhn, in een oven, in de zon, op de verwarming, enz, enz.. Leg het toestel ook NIET in rijst, dit is een mythe.
Bij een chemische reining door Heemstede Telecom wordt uw smartphone of tablet volledig uit elkaar gehaald. Wanneer alle onderdelen verwijderd zijn worden ze stuk voor stuk chemische gereinigd. Dan bekijken wij u moederbord onder onze stereoscopische microscoop, en ondernemen we zonodig verdere acties (na overleg met u). Na chemische reiniging monteren wij uw smartphone of tablet en testen wij u toestel grondig. Na overleg met u en uw goedkeuring, gaan we al dan niet over tot het vervangen van eventuele defecte onderdelen. De kosten voor deze waterschade behandeling bedragen €25,- euro incl. montage en BTW. Ongeacht of het toestel wel of niet te redden is. Deze kosten zijn voor de arbeidstijd, apparatuur en chemische middelen. Reparatie duur is 2 a 3 werkdagen (weekenden niet meegeteld).
Bel ons onmiddellijk als u toestel nat is geworden: 023-5291514
Hoe langer u wacht met u toestel naar ons te brengen, hoe kleiner de kans op succes.
Binnen 1 tot 6 uur 90% kans op succes
Na 6 tot 12 uur 80% kans op succes
Langer dan 24 uur 10% kans op succes